v nejmladším lázeňském městě v ČR


Co získáme?

Odborníci i laická veřejnost mají naprostou pravdu v tom, že jde o opatření málo účinné a hodně byrokratické.

V kapitole o možných variantách omezení Statistiky jednotlivých typů zón je uveden počet automobilů, kterým by nízkoemisní zóna znemožnila vjezd do centra města. Převedeno na aktuální stav dopravy v Klimkovicích by v případě nejméně přísné varianty nízkoemisní zóny denně vjelo o 800 osobních a 100 nákladních automobilů méně. V případě nejpřísnější verze pak o zhruba 2 000 osobních a 200 nákladních.

Přímé přínosy nízkoemisní zóny pro Klimkovice:

  • Méně projíždějících automobilů
  • Méně prachu, hluku a otřesů
  • Vyšší bezpečnost chodců
  • Méně škod na soukromém i veřejném majetku

Nepřímé přínosy nízkoemisní zóny pro Klimkovice:

  • Zvýšení přitažlivosti Klimkovic jako zdravého města
  • Marketingové zviditelnění města Klimkovic
  • Tlak na instalaci značek „Zákaz vjezdu nákladních vozidel
  • Přínos za pokuty do rozpočtu (kompenzace nákladů)

Snížení emisí

Přímé exhalace z výfukových plynů: počet automobilů projíždějících Klimkovicemi se celkově nijak nesníží, ale část automobilů použije místo průtahu městem (II/647) dálnici D47. Na dálnici se pohybují konstatní rychlostí na dobrém povrchu vozovky, proto je vypuštěných emisí výrazně méně, než u průjezdu kopcovitým centrem města s několika zastaveními na přechodech a křižovatce.

Zvířený prach od průjezdu automobilů: ten je přímo úměrný počtu projíždějích automobilů, proto se v centru města o několik desítek procent sníží.

Tyto hodnoty jsou samozřejmě předpokládané. Podrobněji se tomuto tématu věnuje tato studie CDV_PREZENTACE_NEZ_MSK.pdf (1 MB), která uvádí následující předpokládané snížení škodlivin v ovzduší: